Umělá inteligence aktuálně patří k nejvyhledávanějším a nejfrekventovanějším termínům nejen v technologické branži. V několika po sobě jdoucích ohlédnutích jsme vás informovali, že s nasazením AI počítá každá významnější firma.
Popularita díky ChatGPT
Takový Microsoft díky spoluúčasti na OpenAI, jež stojí za fenomenálním chatbotem ChatGPT, se snaží některé prvky implementovat už nyní ve vyhledávači Bing, nutno dodat, že prozatím neúspěšně.
Na aktuální vlně nejsilnějšího z trendů se však chtějí svézt i jiní. Zuckerbergova Meta se snaží AI naroubovat nejen v rámci metaverse, ale i populární aplikace, jakými jsou WhatsApp, Instagram či Facebook.
A na vlastním řešení aktivně maká i Google, informuje server Mobilizujeme.cz. Americký gigant na svém blogu navíc poskytl velmi podrobný sumář, který dává tušit, že v podniku díky AI nezůstane kámen na kameni. Podnik zdůrazňuje, že posláním Workspace je smysluplně propojovat nápady a lidi, aby mohli kreativně tvořit a budovat.
Gmail jako vůbec první
Současné pokroky v generativní umělé inteligenci tak podle Googlu otevírají nové inovativní možnosti. Mezi prvními službami, jichž se tento krok dotkne, budou populární aplikace Gmail a Dokumenty. Jak jste jistě správně vytušili, AI vypomůže s psaním textů stejně jako finální editací těsně před odesláním.
S tím souvisí i menší změna layoutu. S novinkou přibude nové pole, které bude generátorem klíčových slov, a to platí i pro zvláštní příležitosti. Stačí si zvolit téma, např. interní memorandum pro zaměstnance, umělá inteligence následně vyplivne koncept, ten dotyčná osoba doladí a e-mail může jít vmžiku ven.