Společnost Google představila zajímavou službu Bard
Jedná se o přímou konkurenci ChatGPT
Jde tedy o umělou inteligenci s chatovacím rozhraním
Google se snaží dohnat konkurenty v oblasti umělé inteligence, seč mu síly stačí. I když americký podnik po pomyslném výstřelu zůstal na startovní čáře déle, než by bylo záhodno, aktuálně se pustil do mocného finiše. Takže, kdo nebo co je vlastně platforma Bard?
Konkurence pro ChatGPT?
Službu nedávno představil sám generální ředitel Googlu Sundar Pichai. Bard je podobně jako ChatGPT založen na modelovém jazyku pro dialogové aplikace (LaMDA). Vše je založeno na principu sběru informací na internetu, které se pak používají ke generování co nejpřesnějších odpovědí v reálném čase.
Pichai dále uvedl, že tato služba může vést k revoluci ve světě konverzační umělé inteligence. Cílem by má být poskytnutí všestranných informací ve všech oblastech. Člověk bude moci s umělou inteligencí posouvat své kreativní hranice nebo získávat nové vědomosti a dovednosti.
Že to zní skvěle? No jasně! Doufejme jen, že praktické ukázky nabídnou valnější úroveň a lepší výstupy, než jak tomu bylo v případě Microsoftu a implementace AI do vyhledávače Bing. Ale zpátky ke Googlu.
Dle dostupných informací má rovněž Bard markantně zpříjemnit a zjednodušit vyhledávání. Zároveň by měl nabídnout nebývale konkrétní odpovědi. Aktuálně je umělá inteligenci uvolněna k testování v rámci úzké skupiny uživatelů, informujeThe Verge. Dá se tudíž předpokládat, že plošnější nasazení nemusí být daleko.
Umělá inteligence je in
Google v tomto kontextu na svém blogu poskytl velmi podrobný sumář, který dává tušit, že díky AI nezůstane kámen na kameni. Podnik oznámil, že v rámci Workspace už teď chystá velmi razantní změny.
Gmail s nově s AI
Současné pokroky v generativní umělé inteligenci podle něj otevírají nové možnosti naprosto inovativními způsoby. Mezi prvními službami, jichž se tento krok dotkne, budou populární aplikace Gmail a Dokumenty. Jak jste jistě správně vytušili, AI vypomůže s psaním textů stejně jako finální editací těsně před odesláním.
S tím souvisí i menší změna layoutu. S novinkou přibude nové pole, které bude generátorem klíčových slov, a to platí i pro zvláštní příležitosti. Stačí si zvolit téma, např. interní memorandum pro zaměstnance, umělá inteligence následně vyplivne koncept, ten dotyčná osoba doladí a e-mail může jít v mžiku ven.