Meta čelí v poslední době jedné kauze za druhou. Důvodem jsou zákony Evropské unie, které upravují, jak mohou společnosti nakládat s osobními údaji jejích občanů. Sociální sítě od Mety tyto informace sbírají ve velkém a využívají je k zobrazování reklamy šité přímo na míru konkrétnímu člověku. Meta si tento postup dlouho hájila, avšak čerstvě od ní přišlo oznámení, že Evropské unii nakonec ustoupí.
Meta uznává porážku
Marku Zuckerbergovi se v Evropě zkrátka nedaří. Irská Komise pro ochranu dat mu několikrát vyměřila pokuty, které šly do milionů dolarů kvůli tomu, že jeho platformy porušují GDPR. Nedávno k razantnímu kroku přistoupilo i Norsko, které od Mety požadovalo konec zobrazování personalizovaných reklam pod hrozbou pokuty ve výši sto tisíc dolarů každý den, dokud svůj přístup nezmění. Ze stejných důvodů Zuckerberg nespustil v Evropě ani svou nejnovější sociální síť Threads.
Šéf Mety nejspíš dobře ví, že evropské úřady jen tak nepoleví, a tak se rozhodl jejich požadavkům vyhovět. Společnost na svém blogu informovala o tom, že, chystá změnit postupy, jak nakládá s daty pro tvorbu personalizované reklamy. Svým uživatelům tak bude nově přímo nabízet možnost souhlasu s tím, jestli může zobrazovat reklamy založené na sledování konkrétní osoby, či ne. Dále uvádí, že změny bychom se měli dočkat během několika měsíců.
Podle informací, které získal deník The Wall Street Journal se novinky dočkáme nejdříve na konci října. Nicméně v dokumentu od Mety zaslané EU se hovoří o tom, že takto podstatná úprava zabere alespoň tři měsíce. Údajně Meta hovoří i o možnosti zavedení souhlasu až na začátku příštího roku.
Na blogu Meta také uvádí, že služby, které na místním trhu poskytuje, tato změna nijak neovlivní a marketéři budou moci poskytovat cílenou reklamu i nadále. Pokud Meta své sliby dodrží a nepokusí se nařízení nějakou cestou obejít, měl se tento spor uklidnit a třeba se nakonec dočkáme i Threads, pokud o síť bude ještě někdy zájem.