Školy tvrdě bojkotují ChatGPT! Umělou inteligenci nekompromisně zakázaly

Tomáš Richter
  • ChatGPT od OpenAI válcuje internet
  • Technologie je v samém epicentru obřích investic
  • Přední školy ale zastávají zcela opačný názor
Umělá inteligence
Umělá inteligence

ChatGPT (zkratka GPT znamená „generating pre-training“ – pozn. redakce) představuje nejnovější vývoj v oblasti chatbotů pracujících s umělou inteligencí. Za jeho zrodem nestojí nikdo menší než Elon Musk spolu s dalšími špičkami, které společnost OpenAI založily v roce 2015. ChatGPT se neustále zdokonaluje prolínáním umělé inteligence a strojového učení.

Úchvatná umělá inteligence

A jak jsme vás v několika po sobě jdoucích ohlédnutích informovali, tento systém založený na dialogu, chápání a dorozumívání se takřka v každém myslitelném lidském jazyce. Díky tomu si přímo říká o rozmanitou konverzaci.

Jako datový podklad totiž slouží ohromný balík informací získaný z internetu, jež je zpracováván pomocí metody Reinforcement Learning with Human Feedback (RLHF). Co z toho plyne? Třeba to, že tento chatbot je schopen neuvěřitelně pružně reagovat na celou řadu otázek v reálném čase.

Umělá inteligence
Umělá inteligence

Čtěte také: Lidé jsou v ohrožení! Hackeři by mohli zneužívat chatboty s umělou inteligencí


Zní to skvěle? Jak se to vezme. To, co vědecké entity a velká část veřejnosti vnímá jako dar shůry, někteří další považují za nebezpečné zlo. Například The Wall Street Journal aktuálně informuje, že se v New Yorku vůči této umělé inteligenci vzedmula ostrá vlna kritiky. Tu mají na svědomí tamější školy.

Představuje ChatGPT skutečnou hrozbu?

Učitelům i žákům dokonce výslovně zakázaly novinku používat. A důvod? Zejména obava, že přílišná sofistikovanost AI povede k vysoké míře podvodů. Na školních serverech dokonce došlo k zablokování přístupů k tomuto programu. Jenže, máto háček. V teple domovů žákům nic takového nařídit nemůžou.

Problém akademické půdy je zvláště v tom, že zatímco ChatGPT poskytuje rychlé a srozumitelné odpovědi stejně jako je schopen téměř plnohodnotně asistovat při vypracování nejrůznějších tematických okruhů, je ze své podstaty kontraproduktivní. Školy poukazují na to, že v žácích nepodněcuje kritické myšlení, budování vlastního názoru a řešení problémů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Tomáš Richter - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články