Activision Blizzard stojí za mnoha zvučnými tituly. Stačí vzpomenout Call of Duty, World of Warcraft, Tony Hawk nebo Diablo. Všechny tyto hry ovlivnily mnoho generací hráčů. Pokud pomineme fakt, že už předchozí fúze hlasitě rezonovala nejen napříč médii (Activision převzal Blizzard), ale i v samotných řadách skalních příznivců, nejnovější počin zkraje loňského roku nabral na ještě vyšších obrátkách.
Microsoft na to jde chytře
Avizovaná částka vyčíslená na astronomických 68,7 miliard dolarů nenechává nikoho na pochybách, že Microsoft má opravdu velké ambice. První obavy o „zprznění“ populárních herních franšíz jsou nasnadě, ostatně nejinak tomu bylo i předtím, kdy spousta kritiků poukazovala pouze na jasný byznys plán Activision, než-li snahu posunout i samotný Blizzard.
Proč by tomu mělo být nově jinak? Správná otázka. Odpovím následovně: pokud zůstanou klíčoví lidé stávajících týmů, o budoucnost bych se tolik nebál. Předpokládám totiž, že Microsoftu jde o víc než udělat nějakou čistku a nastolit nový pořádek.
Manažeři v Redmondu si určitě dali tu práci, aby si spočítali, že i s takto utraceným balíkem, je nejen potenciální, ale hlavně reálný přínos v tom, získat na trhu silné (takřka dominantní) postavení v rámci multiplatformního řešení, tj. konzole Xbox, počítačové i čím dál oblíbenější mobilní hry (šušká se o větší expanzi v rámci Android a iOS).
Je to jasný monopol, tvrdí Británie
A právě to bylo od počátku trnem v oku některým vlivným instancím. Například britský antimonopolní regulační úřad tuto akvizici dlouho vnímal jako element, jenž by mohl poškodit hospodářskou soutěž v segmentu herních konzolí stejně jako cloudových her.
Tedy za předpokladu, že by Microsoft odmítl poskytnout konkurentům přístup k nejprodávanějším titulům původního uskupení Activision Blizzard, což nejspíš není na pořadu dne. Přesto britský úřad zůstává i nadále neoblomný. Ironií osudu tak celý deal vázne právě zde neboť ostatní s ním problém evidentně nemají.
Tento postoj a neustále protahování přiměli oba aktéry k překvapivému kroku. Nově se jali podmínky změnit. Cloudová streamovací práva přenechají společnosti Ubisoft, což znamená, že licence budou za úplatu k dispozici i pro jiné poskytovatele her (paradoxně) včetně Microsoftu. Tento závazek by měl platný pod dobu příštích 15 let jak pro počítače, tak herní konzole, informujeCNN Business.