V Česku došlo ke zjednodušení procesu změny poskytovatele internetu
Nově tak změníte firmu v průběhu několika málo dní
Přechod navíc zajistí společnosti za vás
V dubnu letošního roku došlo díky integraci Evropského kodexu pro elektronické komunikace k výraznému zjednodušení procesu, kterým musel zákazník projít, když chtěl změnit poskytovatele internetu. K této příležitosti si Český telekomunikační úřad připravil šikovnou infografiku, jež ukazuje, jak nový proces funguje.
Jak změnit poskytovatele internetového připojení?
Přechod mezi internetovými poskytovateli se dá nově rozdělit do pár kroků, přičemž se podobá přenosu mobilního čísla. Ve zkratce vám stačí požádat nového poskytovatele o přijetí, poté mu musíte předat ověřovací kód, který najdete ve smlouvě s aktuálním poskytovatelem. Vše ostatní už pak zařídí nový poskytovatel a vy tak nic nemusíte řešit.
Kromě výrazného zjednodušení celého procesu jsou nově stanoveny i pevné lhůty. Přerušení internetového připojení při přechodu k novému poskytovateli nesmí přesáhnout délku 1 dne. Mimo to musí určité požadavky splňovat i celý proces změny poskytovatele. Musí být dokončen během 4 dnů od podání žádosti.
Ačkoliv je teď proces mnohem jednodušší a rychlejší, stejně platí, že byste měli být na pozoru. Aktuální poskytovatel by po vás totiž mohl v určité situaci například chtít finanční kompenzaci za náhlý přechod a předčasné ukončení smlouvy o poskytování internetového připojení.
„V případě, že by smlouva se spotřebitelem nebo podnikající fyzickou osobou měla skončit před sjednanou dobou jejího trvání do tří měsíců od jejího uzavření. Spotřebitel i podnikající fyzická osoba jsou povinni uhradit náklady spojené se zařízením, které jim bylo poskytnuto za zvýhodněných podmínek,“ píše ČTÚ.