YouTube zavede kontroverzní novinku. Líbit se vám rozhodně nebude

Dominick Tomanec
  • YouTube plánuje uvést kontroverzní novinku na poli reklam
  • Ty by se totiž nově měly zobrazovat při zastavení videa
  • Je možné, že si tak Google zadělal na průšvih?
YouTube
YouTube

Společnost Google chystá ve své videoplatformě YouTube razantní a pro všechny ne zcela příjemnou změnu týkající se nového způsobu zobrazování reklam. Dle všeho bychom se tak již brzy mohli dočkat vyššího množství reklamního obsahu, jenž se nám bude nově zobrazovat i po zastavení videa. Jedná se však o krok správným směrem?

Nový reklamní formát na YouTube

Technologický a internetový gigant Google je již dlouho znám pro svou agresivní reklamní politiku, kterou razí nejen ve svém vlastním prohlížeči Chrome, ale i ostatních přidružených platformách. V posledních letech tak kupříkladu neplatící uživatelé videoplatformy YouTube čelí stále sílícím přívalům reklamního obsahu. Jako by to však nestačilo, Google hodlá ještě přitvrdit.

Společnost totiž dle nedávných rozhovorů uvažuje o zavedení nového reklamního modelu, jenž byl doposud testován pouze na chytrých televizích s přístupem na YouTube. Ten má pak v praxi spočívat v automatickém spouštění reklam, a to nejen v případě přehrání videa, ale nově i jeho zastavení. Mnozí uživatelé se proto vzhledem k pozitivním ohlasům ze stran investorů obávají, že bude tato změna již brzy zavedena i na YouTube pro mobilní telefony a jiná zařízení.

YouTube TV
YouTube TV

Čtěte také: Důležitý krok pro rozvoj VR. Technologičtí giganti využijí Meta Horizon OS


Kašle Google na uživatelskou spokojenost?

Philipp Schindler, obchodní ředitel společnosti Google, vyjádřil své nadšení ohledně nového reklamního modelu, přičemž ho popsal jako potenciálně velmi lukrativní. Doslova pak dodal, že za takovýto typ reklamy si inzerenti nemálo připlatí.

Je pravdou, že hlavní příjmy nejen platformy YouTube, ale i samotného Google stojí především na reklamní inzerci. Mnozí odborníci však považují snahu společnosti o zavádění čím dál četnějších a invazivnějších reklam za lukrativní, avšak uživatelsky velmi nepřívětivé.


Autor článku

Dominick Tomanec - Redaktor

Věnuji se tématům kolem vědy a technologií. Fascinují mě neustále nové objevy jak na naší planetě, tak v celém vesmíru.


Komentáře


Nejnovější články