YouTube plánuje uvést kontroverzní novinku na poli reklam
Ty by se totiž nově měly zobrazovat při zastavení videa
Je možné, že si tak Google zadělal na průšvih?
Společnost Google chystá ve své videoplatformě YouTube razantní a pro všechny ne zcela příjemnou změnu týkající se nového způsobu zobrazování reklam. Dle všeho bychom se tak již brzy mohli dočkat vyššího množství reklamního obsahu, jenž se nám bude nově zobrazovat i po zastavení videa. Jedná se však o krok správným směrem?
Nový reklamní formát na YouTube
Technologický a internetový gigant Google je již dlouho znám pro svou agresivní reklamní politiku, kterou razí nejen ve svém vlastním prohlížeči Chrome, ale i ostatních přidružených platformách. V posledních letech tak kupříkladu neplatící uživatelé videoplatformy YouTube čelí stále sílícím přívalům reklamního obsahu. Jako by to však nestačilo, Google hodlá ještě přitvrdit.
Společnost totiž dle nedávných rozhovorů uvažuje o zavedení nového reklamního modelu, jenž byl doposud testován pouze na chytrých televizích s přístupem na YouTube. Ten má pak v praxi spočívat v automatickém spouštění reklam, a to nejen v případě přehrání videa, ale nově i jeho zastavení. Mnozí uživatelé se proto vzhledem k pozitivním ohlasům ze stran investorů obávají, že bude tato změna již brzy zavedena i na YouTube pro mobilní telefony a jiná zařízení.
Philipp Schindler, obchodní ředitel společnosti Google, vyjádřil své nadšení ohledně nového reklamního modelu, přičemž ho popsal jako potenciálně velmi lukrativní. Doslova pak dodal, že za takovýto typ reklamy si inzerenti nemálo připlatí.
Je pravdou, že hlavní příjmy nejen platformy YouTube, ale i samotného Google stojí především na reklamní inzerci. Mnozí odborníci však považují snahu společnosti o zavádění čím dál četnějších a invazivnějších reklam za lukrativní, avšak uživatelsky velmi nepřívětivé.