Google bojuje se závadnou reklamou. Značně mu v tom pomáhá AI

Tomáš Rajnoch
Vyhledávání na Googlu | foto: Unsplash
Vyhledávání na Googlu | foto: Unsplash

Google bojuje s nevhodnou reklamou pomocí umělé inteligence. Ta loni zablokovala miliardy reklam a tisíce podvodných účtů ještě před zveřejněním.

Google bojuje s nevhodnou reklamou

Americká společnost Google je lídrem v oblasti internetového vyhledávání. To dokazují i čísla, která hovoří jasně. Vyhledávač Google využívá zhruba 4,9 miliardy lidí z celkových 5,56 miliardy uživatelů internetu. Díky tomu Google drží více než 90 % trhu s internetovými vyhledávači. Společnosti toto postavení dává obrovskou sílu a inzerenti platí za to, aby Google zobrazoval jejich reklamy.

Častokrát jsou tyto reklamy užitečné a informativní. Na internetu ale přesto naleznete velké množství nechtěných reklam, z nichž některé jsou opravdu nevhodné. S těmito reklamami se Google snaží bojovat a minulý rok do boje vyslal vylepšenou umělou inteligenci. Jak Googlu AI pomáhá a kolik reklam společnost zablokovala?

Google aktuálně zveřejnil výroční zprávu za rok 2024, která se týká boje proti závadným internetovým reklamám. Díky umělé inteligenci se internetovému gigantovi podařilo v daném období zablokovat více než 39,2 milionů podvodných inzerentských účtů, které porušovaly podmínky. Ve většině případů navíc došlo k blokaci ještě předtím, než byla reklama zveřejněna.

Generální ředitel Googlu Sundar Pichai
Generální ředitel Googlu Sundar Pichai

Miliardy zablokovaných reklam

Výroční zpráva nám dává ovšem i další zajímavá čísla. Umělá inteligence Googlu za minulý rok odstranila neuvěřitelných 5,1 miliard reklam a 9,1 miliard jich omezila. Tuto AI Google využívá už několik let, avšak minulý rok prošla umělá inteligence více než padesáti vylepšeními a výsledkem je, že se americké společnosti podařilo výrazně vylepšit odhalování závadných reklam.

Díky včasnému odhalení reklam umožňuje Google zobrazování relevantního obsahu. V dnešní době ověřuje společnost identitu inzerenta ve více dvou stech zemí a 90 % reklam, jež uživatel vidí, pochází od ověřeného zadavatele.

Google samozřejmě využívá i zpětnou vazbu uživatelů, kteří mohou nevhodnou reklamu nahlásit, načež tato reklama projde dodatečným ověřením. Díky umělé inteligenci ale četnost těchto nahlášení prudce klesla. Při porovnání roku 2024 s rokem 2023 dokonce o 90 %.

Googlu se v poslední době opravdu daří bojovat s nechtěnou reklamou. Jak tento boj vnímáte vy? Setkáváte se často s nevhodnou reklamou na internetu? Podělte se s námi v diskuzi!

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Tomáš Rajnoch - Redaktor

Zajímám se o technologie všeho druhu. Mám rád ověřené produkty, ale i gadgety, které je potřeba teprve pořádně objevit. Kromě věnování se vychytávkám všeho druhu pracuji v elektrotechnickém zaměstnání. Ve volných chvílích rád sleduji fotbal a cestuji.


Komentáře


Nejnovější články