Ochrana osobních údajů je velmi ožehavé téma. Většina technologických gigantů měla v této oblasti různě závažné problémy. Jedním z hříšníků je i Google, který nyní musí zaplatit obří pokutu, protože údajně shromažďovala údaje spotřebitelů bez jejich souhlasu.
Google se pěkně prohne
Podle kalifornského ministerstva spravedlnosti technologický gigant oklamal uživatele tím, že bez jejich informovaného souhlasu shromažďoval, ukládal a používal údaje o jejich poloze pro účely reklamy.
Proto byla uložena Googlu pokuta ve výši 93 milionů dolarů (přes půl miliardy korun). Kalifornský generální prokurátor Rob Bonta také uvedl, že společnost Google přijala doporučená opatření, aby těmto praktikám v budoucnosti zabránila. Tyto opatření se mají týkat i dalších států USA.
Geolokační nástroje vs. reklama
Podle Googlu vznikl tento problém jako důsledek starých zásad, která ovšem již před několika lety změnila. Za účelem dobrých vztahů s jednotlivými státy v USA ovšem Google tuto pokutu akceptuje. Reklama založená na poloze uživatelů je pro Google nepostradatelným nástroje při profilaci reklamy konkrétnímu uživateli.
Americký gigant také poukázal, že v této oblasti se snaží dosáhnout příkladné transparentnosti. Důkazem má být blogový příspěvek z roku 2022, který představil nástroje, jako je například kontrola automatického mazání a režim inkognito v Mapách Google.
Biolog, biohacker a sportovec, ale první opravdový koníček spočíval v hrabání se ve stařičkém Windows Mobile. Od té doby moderní mobilní technologie a inovace doprovází můj život. Nyní jsou mým hlavním zájmem nové trendy ohledně wearables a zdraví.
Biolog, biohacker a sportovec, ale první opravdový koníček spočíval v hrabání se ve stařičkém Windows Mobile. Od té doby moderní mobilní technologie a inovace doprovází můj život. Nyní jsou mým hlavním zájmem nové trendy ohledně wearables a zdraví.