Musk si zahrává s ohněm. Změna loga Twitteru se mu může krutě vymstít
- Twitter opět zažívá turbulentní období
- Elon Musk změnil ikonické logo
- Jde o krok správným směrem?

Když Elon Musk vloni na podzim převzal Twitter, bylo každému jasné, že tento krok nebude samo spásný, jak mnozí již správně vytušili. Těch nedostatků ať už v klíčovém zabezpečení nebo faktickém chodu značky jakožto jen zdánlivě fungující firmy bylo více než dost.
Problémový Twitter
Ostatně, některé z těch nejpalčivějších vyplavaly na povrch ještě před tím, než se Musk mezi uživateli oblíbené sociální sítě ujal. Pravdou je, že další čistky, které posléze proběhly v jeho režii, také nebyly z hlediska načasování ideální nehledě na to, že některé razantní změny byly i v morálním kontextu vyloženě za hranou.
To je však věc, jež je Muskovi vlastní. To není obhajoba, jen prosté konstatování stavu věci. Šéf Tesly zkrátka nemá nezbytné penzum sociálního cítění, které by mu v tom zabránilo. Na druhou stranu, a již jsem to zdůraznil nejednou, možná právě díky tomu dokáže být nebývale efektivní.

Čtěte také: Twitter má průšvih. Muskovo nové logo si nárokuje Meta i Microsoft
Elon Musk zachránce, nebo kat?
Buď, jak buď, jednu z nejpalčivějších otázek se mu stále nepodařilo úspěšně vyřešit. Twitter má totiž stále negativní cash flow, na němž má lví podíl jednak poloviční propad příjmů z reklam, jednak větší či menší dluhy, které předchozí vedení za ta léta nasekalo a také je dalším limitujícím faktorem rostoucí konkurence, např. Meta Threads.
Mimoto, naposledy se Musk pustil opět na velmi tenký led a zrovna tak naplno rozvířil několik měsíců stojaté vody. Twitter má nové logo. Když jej viděl Jean-Pierre Dube, marketingový guru a světově uznávaný odborník, nechal se slyšet, že má za to, že jde o vtip. Písmeno X ve stylu Art Deco označil za cestu do pekel.
Nové logo, nový směr
Hlavním problém vidí ve snaze o razantní změnu čili věc, která je Muskovi vlastní, jež naprosto stírá existenci roky zavedeného a z pohledu kapitálu významného identifikujícího prvku. S tím naprosto rezonuje i globální investiční společnost Fidelity. Ta stávající hodnotu Twitteru ocenila na třetinu z původních 44 miliard dolarů, za které ji kupoval Musk vloni na podzim.
Na druhou stranu například Brand Finance si myslí, že i přes agresivní obchodní přístup šéfa Tesly, by z toho sociální síť mohla časem vytěžit. S tím souzní i Yanhui Zhao, profesor marketingu na univerzitě v Nebrasce. Ten si myslí, že takový krok je pochopitelný a žádoucí, pokud je Musk přesvědčený, že je potřeba vytyčit zbrusu nový směr, informuje BBC.com.
Autor článku

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.